ღ Anima ღ

心美一切皆美,情深万象皆深。
Somebody That I Used To Know - Gotye

【我不相信捧着佛经作恶的人能安稳度一生。】

 

《I somebody that i usedto know》—形同陌路的人


 Now and then I think of when we were together 
我时不时就会想起我们在一起的时光
Like when you said you felt so happy you could die
那些你幸福至极的时光 
Told myself that you were right for me
我告诉自己 你很适合我 
But felt so lonely in your company 
可是有你的陪伴我还是时常觉得孤单 
But that was love and it's an ache I still remember
但那就是爱 是我刻骨铭心的痛

You can get addicted to a certain kind of sadness
你可以沉迷某些悲痛中
Like resignation to the end 
就像我一直顺从你
Always the end 
直到最后
So when we found that we could not make sense
所以当我们发现我们在一起没意义时
Well you said that we would still be friends 
你会说我们还是朋友吧
But I'll admit that I was glad that it was over
很庆幸这一切都结束了

But you didn't have to cut me off 
可是你不必要装作不认识我
Make out like it never happened 
你恢复得就像什么都没有发生过一样
And that we were nothing 
我们什么都不是
And I don't even need your love 
我甚至可以不需要你的爱
But you treat me like a stranger 
可你像陌生人一样对我
And that feels so rough 
让我很受伤
You didn't have to stoop so low 
你不必如此躲着我
Have your friends collect your records 
让你的朋友来拿走属于你的唱片
And then change your number 
换掉你的电话号码
I guess that I don't need that though 
我想我不必在有这样那样的想法了
Now you're just somebody that I used to know
现在的你不过和我是陌路人而已
Now and then I think of all the times you screwed me over 
我经常觉得那些日子都是在耍我吧
But had me believing it was always something that I'd done 
而且总想让我相信这一切是我造成的
And I don't wanna live that way 
我不想再过那样的生活
Reading into every word you say 
看穿你说的每字每句
You said that you could let it go 
你说你可以放下一切
And I wouldn't catch you hung up on somebody that you used to know...
我不想再看见你对我有任何欺骗的假留恋

But you didn't have to cut me off 
你不必这样躲着我
Make out like it never happened 
你恢复得就像
And that we were nothing 
我们曾经什么也没有发生过一样
And I don't even need your love 
我甚至可以不需要你的爱
But you treat me like a stranger 
你对我像陌生人
And that feels so rough 
我很伤心
You didn't have to stoop so low 
你不必如此躲着我
Have your friends collect your records 
让你的朋友来拿走属于你的唱片
And then change your number 
换掉你的电话号码
I guess that I don't need that though 
我想我不必在有这样那样的想法了
Now you're just somebody that I used to know
现在的你不过和我是陌路人而已
I used to know That I used to know Somebody.. 现在的你不过和我是陌路人而已

.


上一篇 下一篇
评论(1)
热度(12)
©ღ Anima ღ | Powered by LOFTER