ღ Anima ღ

心美一切皆美,情深万象皆深。
Les mots - Mylène Farmer、Seal

【对这个世界而言,言语很神秘,】

Fixement, le ciel se tord
Quand la bouche engendre un mot
Là, je donnerais ma vie pour t’entendre
Te dire les mots les plus tendres
天空渐渐变暗
当口中说些什么
我愿意付出我的生命
告诉你那最温柔的话语

Seal:
When all becomes all alone
I’d break my life for a song
And two lives, that’stoop to tomorrow’s smile
I know, I will say goodbye
But a fraction of this life
I will give anything, anytime

当一切归零

我会为一首歌献出生命

两个堕落的生命让我看到自己的模样

我知道我要说再见了

为了生里的一小部分

我可以在任何时间付出任何东西

M.F.:
L’univers a  ses mystères
Les mots sont nos vies
世界有他的神秘之处
我们的生命只由这些话语阐述

Seal:
We could kill a life with words
So, how would it feel

言语可以伤人

感觉怎么样


M.F.:
Si nos vies sont si fragiles
如果我们的生命是那么脆弱

Seal:
Words are mysteries

世界有他的神秘之处


M.F.:
Les mots, les sentiments
Les mots d’amour, un temple
那些话,那些情
爱的话语,如同一座寺庙

Seal:
If I swept the world away
What could touch the universe
I would tell you how the sun rose high
We could with a word become one
如果有一个人扫荡了整个世界

就可以触摸整个银河

我会告诉你太阳会升起多高

我们可以达成一致


M.F.:
Et pour tous  ces mots qui blessent
Il y a ceux qui nous caressent
Qui illuminent, qui touchent l’infini
Même si le néant existe
那些伤人的话
那些动人的话
照亮了我们的人生,陪我们到永恒
即便它们并没有真正存在

M.F. & Seal:
For a fraction on this life
I will give anything, anytime

为了生命里的一小部分

我可以在任何时间付出任何东西


M.F.:
L’univers a  ses mystères
Les mots sont nos vies

世界有他的神秘之处
我们的生命只由这些话语阐述

Seal:

We could kill a life with words

So, how would it feel

言语可以伤人

感觉怎么样

M.F.:
Si nos vies sont si fragiles

如果我们的生命是那么脆弱

Seal:
Words are mysteries

世界有他的神秘之处

M.F.:
Les mots, les sentiments

那些话,那些情

M.F. & Seal:
Les mots d’amour, un temple

爱的话语,如同一座寺庙

上一篇 下一篇
评论
热度(8)
©ღ Anima ღ | Powered by LOFTER